Rasisthoror, Marx-lovers och röken ifrån cigaretten är ljuvligare än någonsin

Jag brukar vanligtvis avstå ifrån att yttra några som helst politiska tankar eller liknande här, men denna gången blir ett undantag.
Jag såg just en grupp på Facebook, en grupp som heter "Vi gillar olika". Denna grupp är skapad utav aftonbladet och är emot rasism & främlighetsfientlighet, SD är då "naturligtvis" inkluderad. Jag kände mig näst intill tvingad utav mig själv att göra ett logginlägg i deras logg angående just detta. Logginlägget lyder:

"Sverige vill leva i ett så fullt demokratiskt land som möjligt, inte sant?
Det rimmar extremt dåligt om man tänker på att man väljer att totalignorera 360 000, ungefär det antal som röstade på sverigedemokraterna i år. Det är yttrandefrihet och åsiktsfrihet här i detta "förlovande" land men ändå så får man inte lov att ha en åsikt som ...är baserad på att man inte gillar mörkhyade såväl som ljushyade? De människor som representerar Sverige säger: "Var och en har rätt till yttrandefrihet. Denna rätt innefattar åsiktsfrihet samt frihet att ta emot och sprida uppgifter och tankar utan offentlig myndighets inblandning och oberoende av territoriella gränser". Måhända att jag uppfattas som rasist eller liknande genom att jag skriver denna text, observera att jag INTE är främlingsfientlig eller rasist. Har bara en åsikt om att jag finner det genant att man inte får lov att tycka som man vill, men ändå strävar vi efter att alla skall få tycka olika.."

Sköt om er alla.

Hadet Fedt Tiep.

Yespear out!

 


Kommentarer
Postat av: "Rasist!"

Order är fritt men du får inte säga vad du vill...

2010-12-15 @ 16:00:39
Postat av: J.s

Det är ju inte så i Sverige att du får säga exakt vad du vill. Det finns gränser.



Men, jag tycker ändå att man har en rättighet att tycka och tänka som man vill. Gillar man inte gulhyade t.ex. Så gör man inte det.

Rasism kommer nog alltid att finnas, rätt säker på det.

2010-12-15 @ 16:15:37
Postat av: Linnea Rydh

uppdatera?:) känns lite tråkigt att läsa samma inlägg varje dag, börja kunna det utantill nu! Skämt åsido hehe men skulle vara kul med en ny vacker text, och kanske en bild på dig också?:) ha det gött

2010-12-21 @ 19:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0