7/11

Sträcker mig så långt mina tår når och suckar djupt innan sömnen slår in. Det gör jag nu. Idag har jag gått tillmötes med färger, språk och ljuvligt hemmalugn. 06.30 slog jag upp mina ögon, traskade sansat in i badrummet och slängde iväg en blick i spegeln under tiden jag kissade. Förhoppningsvis har ni någon julafton på era år sätt en sorglös Kalle Anka med så otänkbart trötta ögon? Det blev just tänkbart. Jag var seg som sirapen själv jag lade mig på prinsessan på ärten-sängen för att träna på att ha ögonlocken stängda. Efter några sekunder kom jag till underfund med att det vore dåraktigt att sova när man vill samla på sig så ruskigt många intryck i sin livsryggväska som möjligt. Så jag slängde på mig ett och annat plagg för att traska upp och äta frukost. Min kära mormor satt där redan, som förutspått och drack sin kopp kaffe. Jag smålog en sväng och gjorde mig till hennes sällskap. Förmiddagen rullade på och runt halv 12 gick vi över tröskeln och körde (............) så långt till en park för att gå en promenad. Och satan i helvetet vilken promenad. Tusentals olika dofter vittrar jag under tiden jag går på de härliga höstfärger bladen på marken utgör. Efter någon timma strosande åkte vi och handlade lite mat i en livsmedelsbutik. Livsmedelsbutiken var i runda slängar tre gånger så stor som Ica Maxi så gå vilse, det var lätt. Därefter tog vi oss ytterligare en kopp med en donut som fick mig bli tio kilo tyngre. Efter vi slått oss ner i stolarna så förstod jag hur trött jag var och tog mig en klunk, riktigt fint kaffe. Påtal om absolut ingenting så undrar jag om någon någonsin upplevt erat sinne som ett världskrig? Så är mitt nu. För att förtydliga: Yes självklart me gucha rock. Kirsten och Lochlan studerar spanska, så vi har tuggat lite hola osv. idag. Tre språk samtidigt i huvudet blir man totalt hjärndöd av. Ej att rekommendera. Det som jag skall rekommendera däremot, är att ta det lugnt. Luta dig tillbaka, drick ditt kaffe och prata om precis vadsomhelst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0