9/11

Intryck, intryck, intryck. Kära New York. Jag är imponerad över hur mycket hjärnan kan ta in. Idag har jag upplevt tusentals byggnader, färger, människor, röster, språk. Jag har sett otal med taxi's, blommor, fönster och alltför många avgasrör. Dagen började med att vi klockan tio i nio tog tåget mot det stora äpplet och tröskeln på tåget klev jag gladeligen över klockan 10. Sedan lade jag an min blick på miljontals substantiv under 13 timmar. Brooklyn bridge, Chrysler building, Rockefeller center, Public Libary, Grand central station, Central park, Fith avenue samt Empire state building är några av de saker jag vilade ögonen på. Det sistnämnda var löjligt signifikant, en fantastisk syn över en av världens största städer och ljudnivån var med en sväng krydd 1 decibel, och denna decibel var från ett konstant surrande som låg över staden i kvällssolen. Som ett bibliotek, så tyst. Alla asiater, européer, amerikaner och allt vad det var där uppe, var minst sagt fascinerade. En upplevelsa jag kommer le åt en lång tid framöver. Vädrets gud hade jag tydligen också varit snäll mot med tanke på de 24 grader termometern visade. Uppärmad skjorta, det hade jag allt. Man skulle kunna tänka sig att det är intressant att se på människor, och det har jag i stor utsträckning gjort idag. Långa, korta, feta (mestadels feta), smala, snygga, fula, även en gammal tant i änglablondt hår fick jag syn på, strax därefter en jobbig unge som skrek så att mina öron grät. Jag gillar New York. Jag trivs, utifrån vad jag hitintills upplevt, väldigt bra. Men om en dam hade hållt förslagen London eller New York i nävarna bakom hennes rygg, hade jag hållt tummarna för att pricka rätt på London. Jag tror det ligger i britternas accent, fruktansvärt charmig. Lite kuriosum såhär på kvällskvisten. Jag önskade bara att de med nyckeln till mitt hjärta kunde vara närvarande, men icke. Tur att jag har min älskade mormor. Jag börjar med haken i luften och slutar med hakan i bröstet. Tacktack

Kommentarer
Postat av: emmelie

Tack så mycket :)

Det gör mig glad!

Ha en fin kväll!

2011-11-17 @ 20:12:39
URL: http://sagaphotos.blogg.se/
Postat av: Celinas new york

STÖD FATTIG MODESTUDENT I NEW YORK!



Köp en julklapp!



Ringar från MARC JACOBS med latinska fraser



160 KR/st - LIMITED EDITION - FRI FRAKT!



Kolla in ringarna här: http://celinas.se/2011/november/marc-by-marc-jacobs-pyssel-1111.html



Dom går fort men kommer köpa in ett till lager i helgen!



Ha en trevlig fredagskväll! Celina

2011-11-18 @ 18:58:22
URL: http://celinas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0