Greetings from New York

8/11. Jag slog upp mina ögon klockan halv 8 efter en fin natts sömn på prinsessans säng. Lunkade stabilt uppför Mount Everest-trappan och för tredje gången gillt fick jag bekräftat att det är förjävla jobbigt att gå i en trappa direkt efter du vaknat. Fötterna mina led mig till kaffekoppen som väntade stillsamt på mig. Därefter använde jag, Anne och Aspen (deras vackra hund) våra apostlahästar för en promenad i höstens kulm. En fantastiskt morgon, solen sken och inte ett moln fanns det att dra ner på minen på ansiktet över. Väl hemkommen från promenaden gick jag ner till gymmet och spenderade en halvtimme eller två där. När svetten blev alltför påtaglig drog jag och mina mjölksyreben in i duschen. Som en liten anekdot måste jag säga att duscha här inte är det skönaste. Man får, så att säga, jaga strålen under tiden den långsamt droppar ner vatten på mig. Efter duschen tog vi oss till några köpcentrum som motsvarar 10 stycken Nordstans'. Där fick jag köpt några klädesplagg jag inombords-ler över. Även blev det lunch på köpcentrumet, "Smooked Turkey Sandwich" var beställd och strac efter uppäten. I bilen satte vi oss sen för att åka tillbaka till palatset vi bor i dör jag körde ner mitt huvud i pluggsjön som jag så ogärna fiskar i under sådana här omständigheter. Den långa visaren på klockan gick runt några gånger och det visade sig vara middag. Kyckling, pommes frites och en fin sallad stod på menyn. Med mat i magen slog jag mig tillro i en soffa som verkade gudomlig med tanke på matkoman som smygt sig på. Boken och jag dejtade i runda slängar två timmar och nu ligger jag här, sträcker mig så långt mina tår når och suckar djupt innan sömnen slår in. Må fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0